Witamy witamy.
Ja przymierzałem się do 2 modeli Romet RCR I Junak M12 Vintage. Wg specyfikacji wysokość siodła w tych modelach to odpowiednio 70cm i 73cm. Też jestem wysoki (chociaż ciut niższy od ciebie) i w RCR kolana miałem zgięte pod kątem 90°, w M12V ciut rozwarte więc w mojej ocenie te 3cm robią kolosalna różnice. Ale tak czy owak lepiej jechać i się przymierzyć.
Jeśli chodzi o osiągi to M12V nie wypada jakoś źle. Owszem nie jest to demon prędkości ale w warunkach miejskich radzi sobie bardzo dobrze. Co do jazdy na trasie jest średnio... Przy prędkościach powyżej 60-70 o szybkim i dynamicznym wyprzedzaniu można pomarzyć, ale jeśli jedziemy swoim tempem czyli w okolicy ograniczeń prędkości i nie próbujemy udawać że mamy pod sobą coś większego to w mojej ocenie jest ok.
Co do jakości ja póki co nie narzekam. Zaraz po odebraniu sprzętu podokręcałem wszystko co się dało a mimo to wibracje podczas jazdy sprawiły że parę śrub się poluzowało.
Shimano!
-
- Wąchacz spalin
- Posty: 22
- Rejestracja: 28 maja 2018, 15:28
- Lokalizacja: Kraków
- Junak: M12 Vintage
- Kontaktowanie:
Re: Shimano!
I czegóż chcieć więcej...?
-
- Rasowy Rider
- Posty: 1992
- Rejestracja: 14 cze 2014, 1:20
- Lokalizacja: Wrocław i ok
- Junak: M16 + Vintage
- Kontaktowanie:
Re: Shimano!
O jeździe próbnej raczej można pomarzyć.pest pisze:Dzięki za podpowiedź M16 odpada, bo mi się nie podoba (mam nadzieję, że nikomu się nie narażę ). W zasadzie rozważam tylko te dwa modele, które wymieniłem wyżej - M11 Cafe albo M12 Vintage.
Niestety nie udało mi się dotrzeć dzisiaj do dilera, a przed ewentualną decyzją i tak będę się musiał przymierzyć i - o ile będzie taka możliwość - przejechać. Wiecie, jak dilerzy Junaka podchodzą do jazd próbnych 125cc? Udostępniają czy raczej można pomarzyć?
Mało który diler kupuje i rejestruje maszynę na siebie.
Co do wzrostu to w cafe nogi będziesz miał zagięte do tyłu. W vintage m12 jak na krześle moim zdaniem to wygodniejsza pozycja.
Zresztą cafe z założenia mają spełniać inne zadania niż majestatytczne nawijanie setek kilometrów
Wytaptane z lokomotywowni
Re: Shimano!
Dzięki wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi, Panowie Z wszystkich tych informacji buduję sobie solidny fundament, a później zostanie tylko przymiarka i decyzja
- Tempest
- Moderator
- Posty: 2672
- Rejestracja: 12 paź 2014, 23:13
- Lokalizacja: Kraków
- Junak: Kawasaki ZZR Honda Rebel 1100
- Kontaktowanie:
Re: Shimano!
basil pisze:Co do wzrostu to w cafe nogi będziesz miał zagięte do tyłu. W vintage m12 jak na krześle moim zdaniem to wygodniejsza pozycja.
Zresztą cafe z założenia mają spełniać inne zadania niż majestatytczne nawijanie setek kilometrów
basil w M11 Cafe nogi są w pozycji "cruiserow' ej" on jest sporo większy od M12/M12 Vintage i pozycja jest w M11 Cafe nawet bardzie wygodna-nogi mniej zgięte niż w M12/M12Vintage!! Siedziałem i jechałem M11 Cafe i ułożenie nóg jest praktycznie identyczne jak w było w moim M11 -rzecz jasna nie ma tych pięknych podestów, które miał standardowy M11.
Niestety największą "wadą" modelu M11Cafe jest to, że nie ma w nim sportowego, a nawet "standardowego" ułożenia nóg tylko zostawiono takie jak np. w M11 czyli cruiserowo/chopperowe. Większy "relaks" zapewnia tylko M16-ale o tym sam wiesz
Pozdrawiam!
Kawasaki ZZR Honda Rebel 1100
"Człowiek roztropny w czasie pokoju zachowuje miecz u swego boku"
"Człowiek roztropny w czasie pokoju zachowuje miecz u swego boku"
Re: Shimano!
Byłem, przymierzyłem, M12 zdecydowanie zbyt "klockowaty" dla mnie ze względu na moją masę (a raczej jej brak).
Do wyboru został mi M11 Cafe, który walczy z Rometem SCMB125. I jak tu się zdecydować? Czy ktoś może mi z doświadczenia powiedzieć, która z tych marek (albo który z tych modeli) będzie wymagał mniejszych "zapędów do majsterkowania"? Czy Junak oferuje lepszą jakość od Rometa czy odwrotnie? Szukam taniego moto, które będzie jeździć, a nie przy którym będę dłubać (zwłaszcza że nie mam za bardzo gdzie, więc w zasadzie powinienem napisać "z którym będę wizytował serwis")...
Do wyboru został mi M11 Cafe, który walczy z Rometem SCMB125. I jak tu się zdecydować? Czy ktoś może mi z doświadczenia powiedzieć, która z tych marek (albo który z tych modeli) będzie wymagał mniejszych "zapędów do majsterkowania"? Czy Junak oferuje lepszą jakość od Rometa czy odwrotnie? Szukam taniego moto, które będzie jeździć, a nie przy którym będę dłubać (zwłaszcza że nie mam za bardzo gdzie, więc w zasadzie powinienem napisać "z którym będę wizytował serwis")...
- Tempest
- Moderator
- Posty: 2672
- Rejestracja: 12 paź 2014, 23:13
- Lokalizacja: Kraków
- Junak: Kawasaki ZZR Honda Rebel 1100
- Kontaktowanie:
Re: Shimano!
pest pisze:
Do wyboru został mi M11 Cafe, który walczy z Rometem SCMB125. I jak tu się zdecydować?
Te motocykle to dwa inne światy..
M11 to bardzo dobry 2 cylindrowy silnik z wydajnym pełnym chłodzeniem cieczą.. SCM125 to "standardowa-budżetowa" jednocylindrowa 125-tka.. Jeżeli M11 Cafe ma standard wykonania na poziomie normalnej M11-stki to nawet szkoda patrzeć na Rometa..
LwG!
Kawasaki ZZR Honda Rebel 1100
"Człowiek roztropny w czasie pokoju zachowuje miecz u swego boku"
"Człowiek roztropny w czasie pokoju zachowuje miecz u swego boku"
- beniamin82
- Junakowy agroturysta
- Posty: 320
- Rejestracja: 16 sie 2015, 13:44
- Junak:
- Kontaktowanie:
Re: Shimano!
Wbrew pozorom SCMB125 powinien być całkiem fajnie wykonany. Jest od Longji, to dosyć dobre sprzęty. Tego akurat Rometa nie "dotykałem", ale 250cc była dobrze wykonana.
Za M11 jednak przemawiają dwa gary i konkretnie znana tutaj fabryka Regal.
Za M11 jednak przemawiają dwa gary i konkretnie znana tutaj fabryka Regal.
Re: Shimano!
Ja raczej nie patrzę na "światy", tylko na to, czy wygodnie mi się siedzi i czy mi się podoba
Oba mi się podobają, każdy na swój sposób. Romet bardziej, bo jest bardziej kompaktowy i mam większe poczucie, że całkowicie nad nim panuję. Lepiej mi się siedzi i dzięki takiej kanapie mogę sobie swobodnie zmieniać pozycję. Junak to jednak większa maszyna gabarytowo, inaczej się siedzi, w zasadzie wszystko inaczej, a mim to i tak mi się podoba. No i to brzmienie jak na 125 ma obłędne. SCMB na żywo nie słyszałem, bo pan w Romecie powiedział mi, że oni nie zalewają wystawówek i w zasadzie mogę sobie posłuchać, jak już zamówię i mi go ściągną. No to super...
No dobra, a mógłbym prosić Was o jakieś krótkie, jedno/dwuzdaniowe wytłumaczenie, czemu dwa gary lepiej? Co do chłodzenia cieczą, to w moim przypadku raczej nie będzie to miało kluczowego znaczenia. Nie planuję tras powyżej 200 km, myślę o 80% miasto, 20% trasy do 100 km.
No i Longjia>Regal czy odwrotnie?
Oba mi się podobają, każdy na swój sposób. Romet bardziej, bo jest bardziej kompaktowy i mam większe poczucie, że całkowicie nad nim panuję. Lepiej mi się siedzi i dzięki takiej kanapie mogę sobie swobodnie zmieniać pozycję. Junak to jednak większa maszyna gabarytowo, inaczej się siedzi, w zasadzie wszystko inaczej, a mim to i tak mi się podoba. No i to brzmienie jak na 125 ma obłędne. SCMB na żywo nie słyszałem, bo pan w Romecie powiedział mi, że oni nie zalewają wystawówek i w zasadzie mogę sobie posłuchać, jak już zamówię i mi go ściągną. No to super...
No dobra, a mógłbym prosić Was o jakieś krótkie, jedno/dwuzdaniowe wytłumaczenie, czemu dwa gary lepiej? Co do chłodzenia cieczą, to w moim przypadku raczej nie będzie to miało kluczowego znaczenia. Nie planuję tras powyżej 200 km, myślę o 80% miasto, 20% trasy do 100 km.
No i Longjia>Regal czy odwrotnie?
- Tempest
- Moderator
- Posty: 2672
- Rejestracja: 12 paź 2014, 23:13
- Lokalizacja: Kraków
- Junak: Kawasaki ZZR Honda Rebel 1100
- Kontaktowanie:
Re: Shimano!
pest pisze: Co do chłodzenia cieczą, to w moim przypadku raczej nie będzie to miało kluczowego znaczenia. Nie planuję tras powyżej 200 km, myślę o 80% miasto, 20% trasy do 100 km.
No i Longjia>Regal czy odwrotnie?
Gdybyś robił te trasy ponad 200 km, to chłodzenie cieczą nie było by aż tak bardzo istotne.. Natomiast jeżeli chcesz jeździć praktycznie tylko po mieście to dobre chłodzenie to podstawa..
Silnik montowany w M11 jest bardziej dynamiczny i przede wszystkim elastyczny od tego z Rometa.. Tutaj "robotę robią" dwa cylindry. Hamulce też są w M11 Cafe lepsze (chociaż zubożone względem wersji klasycznej to nadal pozostawiono sporą tarczę i stalowy oplot przewodów). Moim zdaniem Scrambler 125 będzie dla Ciebie zdecydowanie za mały.
Pozdrawiam!
Kawasaki ZZR Honda Rebel 1100
"Człowiek roztropny w czasie pokoju zachowuje miecz u swego boku"
"Człowiek roztropny w czasie pokoju zachowuje miecz u swego boku"
- grzechu78
- Dział wsparcia klienta
- Posty: 3354
- Rejestracja: 28 lut 2015, 8:38
- Lokalizacja: Szczecin
- Junak: 121 -> MG V7 III Special
- Kontaktowanie:
Re: Shimano!
Tempest pisze:Natomiast jeżeli chcesz jeździć praktycznie tylko po mieście to dobre chłodzenie to podstawa.
Proszę nie demonizować chłodzenia powietrzem. Ja robię większość kilometrów w mieście i zarówno w Junaku (125ccm), jak i Gutku (750ccm) mam chłodzenie powietrzem i nigdy, nawet w największe upały, silniki się nie przegrzewały.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości