Shimano!

yoggi16k
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 22
Rejestracja: 28 maja 2018, 15:28
Lokalizacja: Kraków
Junak: M12 Vintage
Kontaktowanie:

Re: Shimano!

Postautor: yoggi16k » 30 cze 2018, 9:44

Witamy witamy.

Ja przymierzałem się do 2 modeli Romet RCR I Junak M12 Vintage. Wg specyfikacji wysokość siodła w tych modelach to odpowiednio 70cm i 73cm. Też jestem wysoki (chociaż ciut niższy od ciebie) i w RCR kolana miałem zgięte pod kątem 90°, w M12V ciut rozwarte więc w mojej ocenie te 3cm robią kolosalna różnice. Ale tak czy owak lepiej jechać i się przymierzyć.

Jeśli chodzi o osiągi to M12V nie wypada jakoś źle. Owszem nie jest to demon prędkości ale w warunkach miejskich radzi sobie bardzo dobrze. Co do jazdy na trasie jest średnio... Przy prędkościach powyżej 60-70 o szybkim i dynamicznym wyprzedzaniu można pomarzyć, ale jeśli jedziemy swoim tempem czyli w okolicy ograniczeń prędkości i nie próbujemy udawać że mamy pod sobą coś większego to w mojej ocenie jest ok.

Co do jakości ja póki co nie narzekam. Zaraz po odebraniu sprzętu podokręcałem wszystko co się dało a mimo to wibracje podczas jazdy sprawiły że parę śrub się poluzowało.
I czegóż chcieć więcej...?

basil
Rasowy Rider
Rasowy Rider
Posty: 1992
Rejestracja: 14 cze 2014, 1:20
Lokalizacja: Wrocław i ok
Junak: M16 + Vintage
Kontaktowanie:

Re: Shimano!

Postautor: basil » 30 cze 2018, 9:51

pest pisze:Dzięki za podpowiedź :) M16 odpada, bo mi się nie podoba (mam nadzieję, że nikomu się nie narażę ). W zasadzie rozważam tylko te dwa modele, które wymieniłem wyżej - M11 Cafe albo M12 Vintage.
Niestety nie udało mi się dotrzeć dzisiaj do dilera, a przed ewentualną decyzją i tak będę się musiał przymierzyć i - o ile będzie taka możliwość - przejechać. Wiecie, jak dilerzy Junaka podchodzą do jazd próbnych 125cc? Udostępniają czy raczej można pomarzyć?
O jeździe próbnej raczej można pomarzyć.
Mało który diler kupuje i rejestruje maszynę na siebie.
Co do wzrostu to w cafe nogi będziesz miał zagięte do tyłu. W vintage m12 jak na krześle moim zdaniem to wygodniejsza pozycja.
Zresztą cafe z założenia mają spełniać inne zadania niż majestatytczne nawijanie setek kilometrów ;)

Wytaptane z lokomotywowni

pest
Posty: 0
Rejestracja: 28 cze 2018, 13:42
Junak: jeszcze żadnym
Kontaktowanie:

Re: Shimano!

Postautor: pest » 30 cze 2018, 10:41

Dzięki wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi, Panowie :) Z wszystkich tych informacji buduję sobie solidny fundament, a później zostanie tylko przymiarka i decyzja :)

Awatar użytkownika
Tempest
Moderator
Moderator
Posty: 2672
Rejestracja: 12 paź 2014, 23:13
Lokalizacja: Kraków
Junak: Kawasaki ZZR Honda Rebel 1100
Kontaktowanie:

Re: Shimano!

Postautor: Tempest » 30 cze 2018, 10:48

basil pisze:Co do wzrostu to w cafe nogi będziesz miał zagięte do tyłu. W vintage m12 jak na krześle moim zdaniem to wygodniejsza pozycja.
Zresztą cafe z założenia mają spełniać inne zadania niż majestatytczne nawijanie setek kilometrów ;)


basil w M11 Cafe nogi są w pozycji "cruiserow' ej" on jest sporo większy od M12/M12 Vintage i pozycja jest w M11 Cafe nawet bardzie wygodna-nogi mniej zgięte niż w M12/M12Vintage!! Siedziałem i jechałem M11 Cafe i ułożenie nóg jest praktycznie identyczne jak w było w moim M11 -rzecz jasna nie ma tych pięknych podestów, które miał standardowy M11.

Niestety największą "wadą" modelu M11Cafe jest to, że nie ma w nim sportowego, a nawet "standardowego" ułożenia nóg tylko zostawiono takie jak np. w M11 czyli cruiserowo/chopperowe. Większy "relaks" zapewnia tylko M16-ale o tym sam wiesz :)

Pozdrawiam!
Kawasaki ZZR Honda Rebel 1100
"Człowiek roztropny w czasie pokoju zachowuje miecz u swego boku"

pest
Posty: 0
Rejestracja: 28 cze 2018, 13:42
Junak: jeszcze żadnym
Kontaktowanie:

Re: Shimano!

Postautor: pest » 07 lip 2018, 0:18

Byłem, przymierzyłem, M12 zdecydowanie zbyt "klockowaty" dla mnie ze względu na moją masę (a raczej jej brak).
Do wyboru został mi M11 Cafe, który walczy z Rometem SCMB125. I jak tu się zdecydować? Czy ktoś może mi z doświadczenia powiedzieć, która z tych marek (albo który z tych modeli) będzie wymagał mniejszych "zapędów do majsterkowania"? Czy Junak oferuje lepszą jakość od Rometa czy odwrotnie? Szukam taniego moto, które będzie jeździć, a nie przy którym będę dłubać (zwłaszcza że nie mam za bardzo gdzie, więc w zasadzie powinienem napisać "z którym będę wizytował serwis")...

Awatar użytkownika
Tempest
Moderator
Moderator
Posty: 2672
Rejestracja: 12 paź 2014, 23:13
Lokalizacja: Kraków
Junak: Kawasaki ZZR Honda Rebel 1100
Kontaktowanie:

Re: Shimano!

Postautor: Tempest » 07 lip 2018, 20:41

pest pisze:
Do wyboru został mi M11 Cafe, który walczy z Rometem SCMB125. I jak tu się zdecydować?

Te motocykle to dwa inne światy..
M11 to bardzo dobry 2 cylindrowy silnik z wydajnym pełnym chłodzeniem cieczą.. SCM125 to "standardowa-budżetowa" jednocylindrowa 125-tka.. Jeżeli M11 Cafe ma standard wykonania na poziomie normalnej M11-stki to nawet szkoda patrzeć na Rometa..

LwG!
Kawasaki ZZR Honda Rebel 1100
"Człowiek roztropny w czasie pokoju zachowuje miecz u swego boku"

Awatar użytkownika
beniamin82
Junakowy agroturysta
Junakowy agroturysta
Posty: 320
Rejestracja: 16 sie 2015, 13:44
Junak:
Kontaktowanie:

Re: Shimano!

Postautor: beniamin82 » 07 lip 2018, 21:41

Wbrew pozorom SCMB125 powinien być całkiem fajnie wykonany. Jest od Longji, to dosyć dobre sprzęty. Tego akurat Rometa nie "dotykałem", ale 250cc była dobrze wykonana.

Za M11 jednak przemawiają dwa gary i konkretnie znana tutaj fabryka Regal.

pest
Posty: 0
Rejestracja: 28 cze 2018, 13:42
Junak: jeszcze żadnym
Kontaktowanie:

Re: Shimano!

Postautor: pest » 08 lip 2018, 15:41

Ja raczej nie patrzę na "światy", tylko na to, czy wygodnie mi się siedzi i czy mi się podoba ;)
Oba mi się podobają, każdy na swój sposób. Romet bardziej, bo jest bardziej kompaktowy i mam większe poczucie, że całkowicie nad nim panuję. Lepiej mi się siedzi i dzięki takiej kanapie mogę sobie swobodnie zmieniać pozycję. Junak to jednak większa maszyna gabarytowo, inaczej się siedzi, w zasadzie wszystko inaczej, a mim to i tak mi się podoba. No i to brzmienie jak na 125 ma obłędne. SCMB na żywo nie słyszałem, bo pan w Romecie powiedział mi, że oni nie zalewają wystawówek i w zasadzie mogę sobie posłuchać, jak już zamówię i mi go ściągną. No to super...
No dobra, a mógłbym prosić Was o jakieś krótkie, jedno/dwuzdaniowe wytłumaczenie, czemu dwa gary lepiej? Co do chłodzenia cieczą, to w moim przypadku raczej nie będzie to miało kluczowego znaczenia. Nie planuję tras powyżej 200 km, myślę o 80% miasto, 20% trasy do 100 km.
No i Longjia>Regal czy odwrotnie?

Awatar użytkownika
Tempest
Moderator
Moderator
Posty: 2672
Rejestracja: 12 paź 2014, 23:13
Lokalizacja: Kraków
Junak: Kawasaki ZZR Honda Rebel 1100
Kontaktowanie:

Re: Shimano!

Postautor: Tempest » 08 lip 2018, 16:17

pest pisze: Co do chłodzenia cieczą, to w moim przypadku raczej nie będzie to miało kluczowego znaczenia. Nie planuję tras powyżej 200 km, myślę o 80% miasto, 20% trasy do 100 km.
No i Longjia>Regal czy odwrotnie?


Gdybyś robił te trasy ponad 200 km, to chłodzenie cieczą nie było by aż tak bardzo istotne.. Natomiast jeżeli chcesz jeździć praktycznie tylko po mieście to dobre chłodzenie to podstawa..
Silnik montowany w M11 jest bardziej dynamiczny i przede wszystkim elastyczny od tego z Rometa.. Tutaj "robotę robią" dwa cylindry. Hamulce też są w M11 Cafe lepsze (chociaż zubożone względem wersji klasycznej to nadal pozostawiono sporą tarczę i stalowy oplot przewodów). Moim zdaniem Scrambler 125 będzie dla Ciebie zdecydowanie za mały.

Pozdrawiam!
Kawasaki ZZR Honda Rebel 1100
"Człowiek roztropny w czasie pokoju zachowuje miecz u swego boku"

Awatar użytkownika
grzechu78
Dział wsparcia klienta
Dział wsparcia klienta
Posty: 3354
Rejestracja: 28 lut 2015, 8:38
Lokalizacja: Szczecin
Junak: 121 -> MG V7 III Special
Kontaktowanie:

Re: Shimano!

Postautor: grzechu78 » 08 lip 2018, 19:05

Tempest pisze:Natomiast jeżeli chcesz jeździć praktycznie tylko po mieście to dobre chłodzenie to podstawa.

Proszę nie demonizować chłodzenia powietrzem. Ja robię większość kilometrów w mieście i zarówno w Junaku (125ccm), jak i Gutku (750ccm) mam chłodzenie powietrzem i nigdy, nawet w największe upały, silniki się nie przegrzewały.
Pozdrawiam,
Grzesiek

_____________________
Guzik
Junak 121 custom poziomka - SPRZEDANY


Wróć do „Poznajmy się”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości