Junak 121 z Gdańska

Regru
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 1
Rejestracja: 19 sie 2017, 19:01
Junak: 121
Kontaktowanie:

Junak 121 z Gdańska

Postautor: Regru » 19 sie 2017, 19:14

Witam wszystkich!
Jako że jestem w grupie od niedawna chciałbym się przedstawić i zaprezentować swój sprzęt :thumbsub:
Junak 121, rocznik 2011. Na liczniku ma 15 200km. Wiele przeżył, wiele się w nim zmieniło, a jeszcze więcej zamierzam zmienić! Zacznę może od krótkiej historii serwisowania i streszczeniu zmian, które w nim zaszły. Od nowości był serwisowany w Lublinie w sklepie MotoGP tam gdzie został zakupiony. Przeglądy do 10 000km robione w tamtym miejscu, zgodnie z książką serwisową. Poza tym wystąpiły w nim takie zmiany:
- wymienione wszystkie możliwe śrubki ze śmiesznych i beznadziejnych zielonych na twarde polskie śrubki. (twardość minimum 8.8, niektóre 12.9). Powód: wyrabianie się gwintów, samo wykręcanie, pękanie. Polecam ten zabieg wszystkim. Mam nadzieje że w późniejszych rocznika nabrali rozumu i zaczęli wstawiać porządne śruby od razu przy skręcaniu w Polsce.
-kierunkowskazy przód wymienione chyba na 1000km. Stare parciały, wykrzywiały się, a żarówki przepalały się co 300km. Te na zdjęciu kierunki są od 200km, wcześniejsze (prostokątne) musiałem wymienić bo od drgań pourywały się kable.
-wymienione zębatki i łańcuch na ok. 8000km z powodu zwyczajnego zużycia. Zębatki tych samych rozmiarów
-wymieniona półka od kierownicy po glebie. Zwykła gleba, nie jakiś wypadek, ale chińska półka i miękki plastik przyczyniały się do skrzywiania kierownicy przy mocniejszym hamowaniu. Dorobienie półki to był koszt ok. 300PLN. Specjalnie docinany kawałek metalu (swoją drogą ciekawa technologia wycinania wodą). Bardzo solidnie to wygląda i przede wszystkim działa.
-puściła mi uszczelka pod bakiem przy kraniku przez co wyciekało paliwo. Wymagana była wymiana.
- malowana rura wydechowa spreyem kominkowym na czarno. Przymierzam się do kolejnego malowania, bo znowu wygląda ohydnie.
- na 14 500km strzeliła mi linka gazu. Wymieniona.
-należy uważać przy napinaniu łańcucha, ponieważ śruba napinająca wjeżdża w rame (metal o który się zapiera) jak w masło. Wymyśliłem na to sposób że włożę tam śrubę – miedzy ramę a śrubę napinającą, przez co nacisk będzie się rozkładał na większą powierzchnie. No i rozwiązanie bardzo proste. Przetestuje przy następnym napinaniu łańcucha.
-Padł mi obrotomierz, wcześniej też strzeliła linka prędkościomierza. Obrotomierz zamierzam naprawić w jakimś serwisie w nieodległej przyszłości 
-cholerne drgania przez co nic nie widać w lusterku od 6000 obrotów. Powodem jest 1 cylinder i raczej nie da się tego wyeliminować.
Podsumowując: psuło się WSZYSTKO tylko nie silnik. Obecnie olej wymieniam co 3000km, wymiana wypada właśnie teraz. Już zamówiłem. Shell Advance Ultra 10W-40 4T. Na allegro z oficjalnego sklepu z przesyłką 37zł, na stacji 50zł (jeśli nie potrzebujemy na już to zawsze 13zł zostaje w kieszeni ;) ) Najdłuższa trasa na raz to 400km. Jeździłem niż po Lublinie, od tego sezonu Gdańsk i następne również, więc zapraszam na jakąś wspólną przejażdżkę.
Jeszcze wspomnę o osiągach, bo często 121 jest mocno krytykowany. Nie wiem czy to kwestia mojego egzemplarza, ale:
prędkość przelotowa: 120km/h (przy 9000 obrotów)
prędkość max jaką uzyskałem: 135km/h (i z górki i na płaskiej)
prędkościomierz sprawdzony – podaje zgodnie z prawdą. Zarówno samochód obok jak i inne motocykle
nigdy się nie przegrzał
nigdy nic nie strzeliło w silniku
jeździłem z wieloma 125: cbr, yamaha 125r, yamaha xt125r (supermoto) i kilka innych. Junak ustępował tylko yamaszce 125R przy ok. 90km/h dawał się wyprzedzić. Widać przewagę 6 biegu na 5-biegówką  Vmax 125R miała ciut większego, ale przede wszystkim szybciej do niego dochodziła. Do tego kolega kupił 123 i to była masakra. Na 300km strzeliła mu uszczelka silnika, później ciągle problemy, osiągi duże niższe, no niebo, a ziemia jak go porównywaliśmy (a sporo wspólnie lataliśmy).

Ktoś miał podobne problemy? Może jakoś zaradziliście drganiom? Na kolejny sezon przymierzałem się do wstawienia innego silnika -250 lub i na pewno 2 cylindrowego, ale prawdopodobnie zmienię te plany na zakup większego cylindra. Potrzebuje tak z 5KM więcej. I chcę również oddać kanapę do obicia do tapicera i wstawienie porządnych gąbek. Może to zmniejszy drgania.
Po 15000 km nie widać aż tak bardzo spadku mocy, a motor przeżył wiele. Lasy, polne drogi, długie trasy, palenie gumy, holowanie. Łącznie z jazdą w 4 osoby po polach. Jak widać żyje, ma się dobrze i zapewne będzie ze mną do końca.
:smiley_riding_motorcycle:

Zdjęcia pod linkiem:
https://goo.gl/photos/8eAp3PAqeJtV8N7N9

dezerter27
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 7
Rejestracja: 06 lip 2017, 11:16
Lokalizacja: połaniec
Junak: brak
Kontaktowanie:

Re: Junak 121 z Gdańska

Postautor: dezerter27 » 19 sie 2017, 19:47

przyczepności

hanys
Rasowy Rider
Rasowy Rider
Posty: 1290
Rejestracja: 01 mar 2015, 13:33
Junak:
Kontaktowanie:

Re: Junak 121 z Gdańska

Postautor: hanys » 19 sie 2017, 21:20

A ja się tylko przywitam.
miałem junaka 121 ja,miało go kilku lub kilkunastu moich znajomych więc wybacz ale opisywane przez ciebie predkości i to na standardowych zębatkach (no i myśle że i dyszach bo nic nie wspomniałeś o zmianie) należy miedzy bajki włożyć bo ni uja nie będą miały pokrycia w realu na GPS.
Widziałem juz takich co im junak 121 "jechał" 130 km/h he he he
mit kończył sie i kopary opadały podczas pomiaru predkości gps'em
Chyba nie będę jedyny który w te prędkości nie uwierzy. jest tu troche za dużo ludzi którzy 121 mają (mieli) by sie na takie coś dać zlapać.
ps.data produkcji nie ma tu nic do rzeczy....
pozdrawiam.
ps 2 pytania które Cię nurtują też juz dość dawno na forum były rozpracowane więc wystraczy sie wysilić i popracować z "szukajką"
ps 3 zmiana cylindra na większy (w domysle 150ccm) nigdy nie da ci 5 kucy więcej...jak już to 1 KM z małymi groszami..
:)

Regru
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 1
Rejestracja: 19 sie 2017, 19:01
Junak: 121
Kontaktowanie:

Re: Junak 121 z Gdańska

Postautor: Regru » 20 sie 2017, 0:48

@hanys
Jak zaznaczyłem - prędkość była porównywana z innymi pojazdami (Yamaha 125R, yamaha XT125X, samochody) jak i GPS. Wynik był dokładnie ten sam. W razie wątpliwości zapraszam na przejażdżkę :) Nie wiem z jakimi moto latałeś, ale cbr junak łykał na spokojnie ;x jak pisałem, jedynie 125R dawało radę.
PS2 - jasne, tylko się przywitałem, nie szukam tutaj żadnych odpowiedzi, forum dopiero zaczynam przeczesywać, właściwie już ze skutkiem znalezienia instrukcji do 121 :)
PS3 - wiem że tak skokowej różnicy 5KM nie będzie, dlatego napisałem "przydałoby się". Niektóre 250ccm mają po 18KM, więc nie spodziewam się cudu po zmianie cylindra o 25ccm, bądźmy poważni :P

Na razie przejrzę calutkie forum 121, wyciągnę wnioski z opisanych doświadczeń i podejmę decyzje co robić ze swoim. Potrzebuje więcej mocy, a najlepiej przesiadłbym się na 600, niestety wiek 22 lata nie ułatwia. Zrobienie A2, aby za 2 lata znowu robić A jest moim zdaniem bezsensowne, w szczególności że jeśli mam kupować coś nowego to Fazer lub Hornet 600, które się nie łapią na A2.

Awatar użytkownika
grzechu78
Dział wsparcia klienta
Dział wsparcia klienta
Posty: 3385
Rejestracja: 28 lut 2015, 8:38
Lokalizacja: Szczecin
Junak: 121 -> MG V7 III Special
Kontaktowanie:

Re: Junak 121 z Gdańska

Postautor: grzechu78 » 20 sie 2017, 8:19

Czołem kolego, pozdrowienia ze Szczecina :welcome:

Ja bym z chęcią obejrzał Twojego Junaczka, który "jedzie" 135km/h. Napisałem to w cudzysłowie bez złośliwości, jednakże szczerze wątpię, że faktycznie tyle jedzie. Z obliczeń wszystkich przełożeń przy 9000obr/min prędkość wychodzi 104km/h (przy zębatce zdawczej 15Z), a 135km/h osiągnie przy 11700obr/min.

Naprawa obrotomierza - zazwyczaj pomaga przelutowanie wszystkich elementów na płytce z elektroniką oraz sprężynek doprowadzających prąd do elektromagnesu. Gdzieś na forum opisywałem cały ten proces.

Drgania lusterek - pomaga wymiana lusterek na lżejsze. Samym drganiom nie zaradzisz. Wymiana gąbki w kanapie również niewiele pomoże, bo wibracje będą się przenosić przez kierownicę i podnóżki.

Wsadzanie 250-tki w tę ramę bym sobie darował na Twoim miejscu. Dużo nie zyskasz, a pojedyncza rama nie zachęca do pakowania w nią silnika o 60% mocniejszego. Do tego dochodzą hamulce, które jednak nie są zbyt wydajne.
Zaczekaj na spokojnie te 2 lata i zrób kat. A.
Pozdrawiam,
Grzesiek

_____________________
Guzik
Junak 121 custom poziomka - SPRZEDANY

sylwia

Re: Junak 121 z Gdańska

Postautor: sylwia » 20 sie 2017, 9:46

:welcome:

Witam

P.S. A czy to powitalnia jeszcze czy już dział techniczny... :crazy:

hanys
Rasowy Rider
Rasowy Rider
Posty: 1290
Rejestracja: 01 mar 2015, 13:33
Junak:
Kontaktowanie:

Re: Junak 121 z Gdańska

Postautor: hanys » 20 sie 2017, 10:17

jest takie powiedzenie na śląsku=możesz tu być wyszywać i szyć ale nie pie*** :)
(chodzi o to ile ci "jedzie" ten 121)
wiesz Varadero jako jeden z nielicznych motocykli ma pełne 15km,chyba też KTM Duke, junak niech ma te z biedą 10 (co opis to inne dane,jedne ponad 10 inne nawet mniej. myślę że prawda jest gdzieś posrodku więc przyjmijmy że ma 10 ).
I w tych dwóch motocyklach prędkości podane przez Ciebie są realne. W junakach nie przerabianych pojemnościowo i mechanicznie NIE.
finito.end,koniec i kropka.
Grzegorz już wspomniał o przełożeniach i obrotach? poczytaj jeszcze o max momencie i mocy ... :) :)
Jestem już trochę za stary na bajeczki więc sie pożegnam.

Regru
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 1
Rejestracja: 19 sie 2017, 19:01
Junak: 121
Kontaktowanie:

Re: Junak 121 z Gdańska

Postautor: Regru » 24 sie 2017, 19:19

Panowie, przeprowadziłem ponownie test prędkości z GPSem. Chylę przed Wami czoła. Prędkości które napisałem są rzeczywiście licznikowe, ale niezgodne z GPS. Przy prędkości licznikowej 120 (która normalnie osiągam, czasami z dwoma osobami), GPS wskazuje 108/109. Zastanawiający jest fakt innych 125, z którymi sprawdzałem licznik (yamaha 125R) i ich prędkości licznikowych/gps. Postaram się również wstawić filmik z prędkościami, które podaje.

Awatar użytkownika
Waldikam
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 10
Rejestracja: 23 kwie 2017, 21:21
Lokalizacja: Koło
Junak: RS 125
Kontaktowanie:

Re: Junak 121 z Gdańska

Postautor: Waldikam » 17 paź 2017, 18:55

Wielkopolska :welcome: szerokości :smiley_riding_motorcycle: LWG!
:D Junak RS 125 :thumbsub:


Wróć do „Poznajmy się”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości